رادیاتور های پنلی و چگونگی عملکرد

رادیاتور پنلی و چگونگی کاردکر آن :


رادیاتور پنلی نسل جدید از رادیاتور ها می باشد که به دلیل ویژگی های منحصر به فردش از استقبال بسیار زیادی در بین مصرف کنندگان برخوردار شده است. از این بابت بر این شدیم که اطلاعات کاملی از نوع ساخت ، چگونگی کارکرد و مزایا و معایب رادیاتور پنلی را در اختیار مخاطبان عزیزمان قرار دهیم.

تولید رادیاتور پنلی:


رادیاتور های پنلی از فولاد ساخته می شوند . ورق های فولاد در کارخانه های تولید رادیاتور پنلی وارد دستگاه های تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک شده و با شکل گیری های مختلف از خط تولید خارج می گردد. خطهای تولید رادیاتور پنلی عمدتا ربات های برش تمام اتوماتیک و دستگاه های جوش تمام اتوماتیک و حوضچه های رنگ و رنگ آمیزی رباتیک می باشد.
متاسفانه در ایران بعضا رادیاتور پنلی به نام های ترکیه ای یا آلمانی دیده می شود که متاسفانه واقعیت ندارد . با توجه به اینکه  ما در ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان ورق فولاد میباشیم و به دلیل وزن بالای رادیاتور پنلی وارد کردن آن به صرفه نیست در نتیجه شرکت های تولید کننده با وارد کردن خط های تمام اتوماتیک رادیاتور پنلی از کشورهایی همچون ایتالیا ، آلمان ، ترکیه و چین اقدام به تولید رادیاتور های پنلی در ایران می کنند. برخی از شرکت های ایرانی با گرفتن نمایندگی از طرف های خارجی رادیاتور پنلی با برندهای آن ها را در ایران تولید می کنند.
معروفترین شرکت تولید کننده خط تولید تمام اتوماتیک  رادیاتور پنلی LEAS می باشد. این شرکت اصلیتی ایتالیایی دارد که خط تولید آن در چند برند تولید کننده رادیاتور پنلی فعال است . رادیاتور پنلی ایساتیس و لورچ مجهز به خط تولید LEAS  ایتالیا می باشد. فرآیند تولید رادیاتور پنلی در ایساتیس توسط تکنولوژی خط جوش LEAS  ایتالیا به صورت تمام اتوماتیک انجام می گیرد. یکی از ویژگی منحصر به فرد در خط تولید رادیاتور پنلی ایساتیس استفاده از فناوری پیوند دو ورق با حفظ ضخامت آن می باشد.
در برخی از خطوط تولید رادیاتور پنلی قبل از مرحله آستر و رنگ آمیزی جهت بالا بردن کیفیت رنگ سطوح در طی فرآیندی توسط مواد نانو چربی زدایی و تمیز می شود. از جمله خطوطی که این مرحله در آن به دقت انجام می شود می توان از رادیاتور پنلی ایساتیس نام برد.
در رادیاتور پنلی جهت افزایش عمر مفید و بالا بردن کیفیت رنگ تمامی سطوح رادیاتور پنلی ق از رنگ شدن در رنگ آستراپوکسی فرو میروند و سپس یا رنگ اپوکسی پلی استر به روش الکترو استاتیکی با تجهیزات تمام الکترونیکی پوشش داده می شود.
قبل از بسته بندی رادیاتور پنلی در کارخانه این رادیاتور ها در فشار 13 بار تست می شود و به صورت اتوماتیک در بسته بندی های حباب دار آماده عرضه به بازار می گردد.

چگونگی کارکرد رادیاتور پنلی:


رادیاتور پنلی قابلیت تولید در 6 نوع مختلف از نظر تعداد پنل و تعداد کانوکتور را داردکه شامل تک پنل ، تک پنل تک کانوکتور ، دو پنل ، دو پنلتک کانوکتور ، دو پنل دو کانوکتور و سه پنل سه کانوکتور می باشد که تصاویر آن در زیر نشان داده شده است. 
در رادیاتور پنلی در پنل ها آب گرم خارج شده از موتورخانه یا پکیج در جریان است و این جریان باعث انتقال گرما به محیط می شود. در دل رادیاتور پنلی کانوکتور وجود دارد که وظیفه آن گردش هوای گرم تولید شده از جریان آبگرم در پنل می باشد در نتیجه رادیاتور پنلی دو پنل دو کانوکتور می تواند بهترین انتقال حرارت را داشته باشد که اکثر شرکت های تولید کننده از این مدل در تولید خود استفاده می کنند.

ویژگی های  رادیاتور پنلی(مزایا):


رادیاتور پنلی با لوازم نصب و متعلقات رایگان ارائه می شود که شامل براکت نصب دیواری ، آچار هواگیری ، پیچ رولپلاک ، درپوش هواگیری و ...)
بازده حرراتی رادیاتور پنلی بیشتر از آلومنیومی می باشد به طوریکه در یک اندازه طولی یکسان از رادیاتور پنلی با همان طول از رادیاتور پره ای ضریب حرارتی رادیاتور پنلی بالاتر است. به طور مثال رادیاتور پنلی 100 سانت ایساتیس دارای ضریب حرارتی 1882 کیلو کالری بر ساعت و 12 پره رادیاتور پره ای بوتان با طول 96 سانت دارای 1840 کیلو کالری می باشد .
در رادیاتور پره ای آلومنیومی به دلیل واکنش بین مبدل حرارتی پکیج دیواری که از جنس مس می باشد با آلومنیوم تولید گاز هیدروژن می نماید که اصطلاحا از آن به عنوان هوا گرفتن رادیاتور یاد می شود که باعث فشار به پمپ پکیج دیواری و کم شدن عمر آن می شود. اما با توجه به جنس رادیاتور پنلی که از فولاد می باشد میزان هوا گیری در آن حداقل می باشد.
در رادیاتور پنلی به علت اینکه حرارت دهی به صورت تابشی می باشد دیوار کنار رادیاتور به مرور زمان تغییر رنگ می دهد اما این مورد در رادیاتور پنلی به دلیل گرمای انتقال آن به ندرت دیده می شود
رادیاتور پنلی با توجه به جنس آن که از فولاد می باشد قیمت بسیار مناسبتری را نسبت به رادیاتور پره ای دارد در نتیجه با استفاده از رادیاتور پنلی به شدت در هزینه ها صرفه جویی می شود.
گارانتی رادیاتور های پنلی معمولا بسیار بالاتر از رادیاتور پره ای می باشد و این به خاطر مقاومت بالای فولاد می باشد. بیشتری زمان گارانتی در رادیاتور پنلی مربوط به رادیاتور پنلی ایساتیس با 15 سال گارانتی تعویض می باشد

(نمایندگی ایران رادیاتور پاسارگاد)

  1. قیمت کلیه   محصولات ایران رادیاتور  ارائه شده درسایت فروشگاه ایران رادیاتور  پاسارگادبه روز بوده و تخفیف های مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمت ها لحاظ نگردیده است .
  2. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از میزان تخفیف با ما تماس بگیرید:

    دفتر فروش تهران:55422955-55422938-55407350   

       مدیریت:09124225208    آقای عزتی

    لطفا از سایت فروشگاه بوتان پاسارگاد بازدید فرمایید.

    @